
Verzenden en retourneren
Verzenden
Wij verzenden bestellingen met vervoerder PostNL of DHL en leveren deze naar adressen in Nederland en België. De Waddeneilanden zijn uitgesloten van onze standaard levering. Wil je toch hier geleverd krijgen? Plaats dan nog geen bestelling maar neem eerst contact op voor een prijsopgave van de verzendkosten.
Bij bestellingen onder € 100,00 rekenen wij een bijdrage in de verzendkosten van € 8,95 incl. BTW voor levering binnen Nederland en € 10,95 incl. BTW voor levering naar België. Bij bestellingen boven € 100 is verzending gratis.
Na verzending sturen wij u per e-mail een Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. PostNL en DHL leveren doorgaans de eerstvolgende dag, behalve op zondag. Bent u niet thuis, dan zal een afleverpoging bij de buren volgen. Lukt ook dit niet, dan kunt u de zending vanaf de volgende (werk)dag afhalen bij een nabijgelegen afhaalpunt. Middels een briefje en/of bericht per e-mail en/of in de PostNL-app wordt u op de hoogte gesteld van de bezorgpoging(en) en eventuele vervolgacties.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij proberen bestellingen geplaatst op werkdagen dezelfde dag - mits voorradig - te verzenden. Pakketbezorgers kunnen niet altijd de volgende dag al leveren. Wij vragen hiervoor uw begrip. Voor België geldt dat een overboeking binnen een werkdag verwerkt wordt. Een bestelling op vrijdagmiddag zal daarom pas op
dinsdagmorgen verwerkt worden. Andere betaalmethoden zoals bijvoorbeeld Bankcontact en Paypal worden wel direct verwerkt.
Wijzigen adres
Wilt u uw adres wijzigen? Dit kan u eenvoudig zelf regelen in uw account. Heeft u uw bestelling al geplaatst? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. We zullen kijken of we uw adres van uw order nog kunnen wijzigen.
Afhalen
Is alleen mogelijk op afspraak, wij zijn geen fysieke winkel, maar een kantoor/Warehouse en in de basis niet ingericht voor afhalen.
Wilt u toch afhalen kies dan tijden het bestellen 'Afhalen in Klazienaveen'. U bespaart hiermee ook de verzendkosten.
Als wij niet beschikbaar zijn, nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op wanneer u uw gegevens achter laat via de e-mail of WhatsApp.
Is uw vraag nog niet geheel beantwoord? Wij helpen u graag verder!
Retourneren
Het is voor ons erg belangrijk dat u tevreden bent met de aangekochte artikelen bij Ventilatie / InstallatieXpress.
Voldoet het product niet aan uw verwachtingen dan kunt u de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van de producten herroepen.
Wettelijk heeft u als consument 14 kalenderdagen de tijd om producten te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag nadat u het bestelde in ontvangst heeft genomen. Belangrijke informatie betreffende uw retour:
-
Zichttermijn van uw artikel(en) is 14 dagen na ontvangst. Binnen dit zichttermijn kunt u gebruik maken van uw herroepingsrecht door ons een e-mail te sturen met uw retouraanvraag (verzoek om retournummer). Na herroeping heeft u nog 14 dagen om de producten naar ons terug te sturen.
-
De retourartikelen dienen compleet, niet-geïnstalleerd en onbeschadigd te zijn wanneer ze bij ons aankomen.
-
U bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het product en ook voor de staat waarin het bij ons arriveert. Verpak het product zorgvuldig om transportschade te voorkomen. Bij retourneren van producten zijn de kosten voor het terugsturen voor rekening van de koper. Frankeer uw retour voldoende en kies bij voorkeur voor aangetekende verzending of verzekerde verzending indien de waarde van het te retourneren dit verantwoordt.
-
Binnen de zichttermijn mag het artikel uit de verpakking worden gehaald, bekeken en getest worden zoals u dat in de winkel zou doen. Let er wel op dat er tijdens het bekijken en testen geen beschadigingen ontstaan zodat het artikel in originele staat blijft.
-
Ontstaat er tijdens de zichtperiode toch schade aan het artikel en/of is het artikel daadwerkelijk geïnstalleerd dan bent u zelf aansprakelijk voor waardevermindering. Een eventuele waardevermindering zullen van het retourbedrag afhalen. Wanneer er sprake is van waardevermindering dan zullen wij direct na constatering contact met u opnemen. Wij behouden ons het recht voor om geretourneerde goederen te weigeren i.v.m. slechte staat.
-
Het artikel zit in de originele onbeschadigde (fabrieks)verpakking en is niet beschreven of beplakt.
-
Maatwerk artikelen (artikelen die we speciaal voor u op maat hebben geproduceerd/laten produceren en/of we in speciale RAL kleur hebben gemaakt) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht en kunnen dan ook niet retour gestuurd worden.
Aanvragen retournummer
U kunt uw retournummer (RMA-nummer) uitsluitend per e-mail aanvragen met vermelding van het ordernummer of factuurnummer, het artikelnummer en de reden van retournering. Bij alle correspondentie over deze zending het retournummer gebruiken en deze tevens te vermelden op de retour doos en de bij te sluiten paklijst.
De retourzending dient zo spoedig mogelijk, bij voorkeur binnen 5 werkdagen maar uiterlijk 14 dagen na het toekennen van het retournummer te worden teruggestuurd. Retourzendingen zonder een retournummer worden niet in behandeling genomen en er volgt derhalve geen creditnota.
Verwerking van retouren
Bij binnenkomst van de retourzending, wordt deze direct verwerkt. Eventueel vervangende artikelen worden zo spoedig mogelijk verstuurd. Indien u geld van ons terug krijgt (aankoopbedrag + eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending), verwerken wij deze terugbetaling zo snel mogelijk (ca. 14 dagen) na ontbinding/herroeping van uw order (we mogen wachten met de terugbetaling tot wij de bestelling hebben ontvangen of tot u heeft aangetoond deze te hebben teruggestuurd). Het is afhankelijk van de snelheid van uw bank wanneer het geld op uw rekening staat. Wij crediteren u het bedrag via de betaalmethode die u gekozen heeft bij uw bestelling.
Producten ruilen
De verkeerde maat gekozen of toch liever een andere kleur gewenst? Ruilen is natuurlijk ook geen probleem. De procedure van het te ruilen artikel is hetzelfde als bij retourneren. De artikelen kunnen volgens onderstaande stappen worden teruggezonden en wij zullen het aankoopbedrag terugstorten van de artikelen die u terug stuurt. De gewenste artikelen kan vervolgens via de site worden besteld op dezelfde manier waarop u al eerder een bestelling heeft geplaatst.
Defecten
Ervaart u onverhoopt een defect? Neem dan alstublieft contact met ons op, zodat wij de specifieke situatie kunnen bekijken en u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Wij verzoeken u vriendelijk om een defect product niet zonder vooraf contact met ons op te nemen te retourneren, zodat onnodige kosten, zoals voor heen- en terugzending, voorkomen kunnen worden.